Yetişkin Terapisti

Yetişkin terapisti, danışmanın oturuma getirdiği konu temelinde, terapist ve danışmanın durumu yapılandırdığı ve birlikte çalıştığı birebir toplantılar şeklinde oluşan bir psikoterapi türüdür.

Danışmanın hayatında bir konu veya belirli sayıda konuda çözümler üretme temelinde gerçekleşir. Terapist yaş, eğitim, iş deneyimi, kendini güncel tutabilme yeteneklerine bağlı olarak çözümler üretmesi gerçekleşir.

Hayatı yaşarken birçok alanda farklı kimliklerle hayatımıza devam ediyoruz bir eş bir anne bir kardeş bir çalışan bir işveren hepsinde ortak olan şey davranışlarımızı kendimizin öznel olarak algılaması. Fakat algılarımız ve duygularımız gerçekle ne kadar örtüşüyor? Bir üçüncü tarafsız göz ve bakış açısı kazandıracaktır terapi.

Yetişkin Terapi seanslarında danışanın belirtmiş olduğu sıkıntılar üzerinde öncelikle ilk üç seans tanımlamak dinliyoruz. Daha sonra sorun İçin bir formülasyon oluşturarak bunu Danışan ile paylaşıyor ve onun onayını alıyoruz. İster spesifik bir sorunu olsun ister olmasın terapide bütüncül bir yaklaşımla ilerliyorum farklı sorunları olan danışanlar için farklı metodlar kullanmak. Her danışanın sorunu kendisi için özel ve öznel ve çözümleri de o danışana özel olarak gelişecek. Ruhsal sıkıntılarda iyileşme hemen ve birden gerçekleşmez bu bir süreç ve kendini terapiye verme gerektirir. Terapist ile geliştirdiğiniz teropotik ilişki sayesinde iyileşme gerçekleşir.

Yetişkin Konuşma Terapisti

Yetişkin konuşma terapisti amacı, kişiyi belirtilen alanlarda desteklemek ve psikoterapiye ihtiyaç duymadan kendi başına yaşanan sorunu çözmesine yardımcı olmaktır.Sorunlarını kendi başına çözmek için bir zihin haritası veya yöntemler oluşturmak için danışana gereken direktifleri sunar.

Günümüzde yetişkin terapistleri, yetişkin terapisi ve birçok zihinsel sağlık sorunu için başarılı olabilir. Psikolojik olarak rahat hissetmeyen, bu nedenle bir psikolog ihtiyacı duyan kişi sayısı oldukça fazladır.Bu terapiler ile sorunlarını aşan ve bazı durumları geliştirmiş bir çok insanı toplumumuz içerisinde barındırır.

Yetişkin terapisti, danışanın ve danışmanın karşı karşıya olduğu rahat bir ortam içerisinde hakkında neler yaşadığını anlatmasıdır. Psikoterapist ile danışan arasında, her iki kişi arasında olduğu gibi bir ilişki ortaya çıkar.

Bir psikolojik müdahale biçimi olarak, psikoterapist diğer kişinin düşüncelerini ve duygularını empati yoluyla anlamaya çalışır.

• Yetişkinler aşağıdaki alanlarda kendileri için manevi destek ve terapi için başvurabilirler;
  • Ruhsal çöküntü (depresif bozukluk)
  • Kaygı sorunları (anksiyete bozukluğu)
  • Sosyal ve spesifik fobiler (hayvan türleri, doğal çevre tipi, kan enjeksiyonu yara tipi, durum tipi)
  • Ruhsal – Psikolojik travma
  • Kayıp ve Yas Süreci
  • Cinsel sorunlar
  • Aile danışmanlığı / Çift terapisi
  • Evlilik terapisti

Psikolojik rahatsızlıkları belirleyen en önemli kriterlerden birisi de şudur ; bu duyduğunuz rahatsızlık sizin işlevinizi bozuyor mu ? Eğer bozmuyorsa sizin için buna rahatsızlık diyebilir miyiz ? Genellikle hayır ama ruhsal rahatsızlıklar çevrenizdeki insanları da etkiler size göre bozulmayan işleviniz başkalarına göre bozulmuş olabilir yada diğer aile üyelerini etkiliyor olabilir. Bir narsist ile yaşamak zorunda olan eş, bir OKB rahatsızlığı olan insanla yaşamak zorunda olan diğer aile üyeleri . Elbette terapi almak ertesi gün sorunlarınızın çözüleceği anlamına gelmiyor ve hiçbir psikoloğun elinde sihirli bir değneği yok.Yetişkin konuşma terapisti sizler için süreci en doğru şekilde değerlendiren ve bunu uygulamaya geçirmek için yol haritaları belirleyen kişilerdir.

Yetişkin Terapisi

Yetişkin terapisi otuz beş ile kırk yaşları arasında bir dönüm noktası, hayatınızdaki birçok şeyin yeniden değerlendirildiği bir zamandır. Bu dönemde memnun olduğumuz, memnun olmadığımız bir şeyle karşı karşıya kalabiliriz. Hayatımızı değiştirebilir, her zaman hayalini kurduğumuz ve başaramadığımız şeyleri nasıl başaracağımızı düşünebiliriz. Çocukların doğumu, çocuklukları, ergenlikleri ve hatta evlenmeleri, kendi yollarına gitmeleri ve aileyi terk etmeleri başka bir stres unsuru olabilir.

Yaşlanma belirsizlik getirebilir ve diğer yaşam koşullarına tekrar uyum sağlamak zorunda kalabiliriz. Tüm bu noktalarda psikoterapi yardımıyla kendi gerçek tercihlerimizin ne olduğunun farkına varabilir ve duygusal kargaşadan rahat bir şekilde iç huzurla hayatımıza yön vermemize yardımcı olacak değerli bir yola çıkabiliriz. Her yetişkinin kendisine karşı en temel görevi, en samimi durumda bile kendini fark etmek, anlamak ve sonra kendi arzularını ve arzularını dinlemek ve sahip olduğu potansiyelin Dünyasına girmektir. Bu konuda size eşlik edebilecek en tarafsız olgu psikoterapidir.

Ama gerçek olan sorunların farkına vararak çözümlendiği ve bunun irade gerektirmesidir. Pek çoğumuzun fark etmediği ruhsal rahatsızlıklara gereken önemi atfetmediğimiz gerçeğidir . Eğer kalbinizde bir sorun varsa tüm dolaşım sistemi bundan etkileniyor olduğu gerçeğidir. Peki düşünce ve duygularımızda bir sorun varsa sistem olarak insan olarak adlandırdığımız her şey hasta olmaktadır . Somatik hastalıklar dediğimiz sebebi ruhsal olan hastalıklara her gün yenileri ekleniyor yada tersinden alırsak irade gücü ve motivasyon sayesinde kanseri yendi diyoruz bunu neye borçluyuz bence üzerinde daha çok düşünülmesi araştırma yapılması gereken bir alan bu alan .

İnsanlık tarihinde sadece son 200 yıldır nasıl düşündüğümüzü anlamak İçin bilim adamları çaba gösteriyor ve anlamaya çalışıyor insanlık tarihinin binlerce yıllık geçmişi olmasına rağmen anlam bulma çabamızın bu kadar yeni olması şaşırtıcı. Psikoloğa gittiğinizde işte sizde böylesi bir çaba içerisindesiniz demektir. Bugün sayıları 500 ü aşan terapi ekolü İle psikolog ve diğer ruh sağlığı çalışanları ruhsal alanda iyileşme sağlamaya çalışmaktadır.

Her ne kadar her yiğidin yoğurt yemesi farklı olsa da ben bilimsel olarak kanıtlanmış çalışmalara inanıyorum yaptığımız iş bilimsel metodlar ve teknikler içeriyor Bilişsel Davranışçı veya Şema terapi olsun bilimsel olarak kanıtlanmış çalışmalar bunun farkında olarak ve bu tekniklerle birlikte kendi metod ve yöntemlerimle danışmanlarımla ilişki kurarak terapi süreçlerini yönetiyorum.

Beylikdüzü psikolog ile yetişkin terapisti alanında beklentiniz olan tüm destekleri bulabilirsiniz.Klinik psikolog Metin Akyol tüm süreç de sizlere destek olabilecek tecrübeli ve deneyimli psikolog terapisi sunmaktadır.